الکترود فیلارک PA-7018/E7018
AWS Specification: AWS A5.1 E7018

JIS Specification : D5016

Other Specification: DIN 1913: E5154B10
PA-7018 الکترودی با هیدروژن کم است و به دلیل مقدار بالای پودر آهن در پوشش روکش داری نرخ بالای رسوب گذاری می باشد. خواص مکانیکی فلز جوش خیلی خوب بوده و مقاومت به ترک بالایی دارد. قوس پایدار و صاف، تمیزکاری آسان گل جوش، پاشش کم و ظاهر خوب گرده جوش از دیگر مزایای این الکترود می باشد.

حالات جوشکاری:

همه حالات بجز سرازیر

موارد مصرف:

برای تمامی حالات جوشکاری در فولادهای با استحکام کششی بالا

برای کشتیها، قابهای فولادی، پلها و مخازن تحت فشار و...

ملاحظات:

برای ایجاد خواص مکانیکی و کیفیت جوش مناسب، حداکثر طول قوس باید 1/16 اینچ باشد. طول قوس 1/8 اینچ یا بلندتر ممکن است موجب ایجاد تخلخل و تخریب جدی خواص تست ضربه آن شود.

از روش گام به عقب استفاده کنید یا قوس را بر روی صفحه فولادی کوچکی ایجاد کنید تا بتوان از عیوب در شروع قوس جلوگیری کرد.

پلاریته: هرجا که ممکن باشد از DC+ برای 5/32 اینچ یا کوچکتر، استفاده کنید. برای اندازه های بزرگتر به منظور دست یابی به بهترین نتایج از جریان AC استفاده کنید (حداقل 70 Volts)، اما از DC+ هم می توان استفاده کرد.

روش Downhand: در اولین پاس، یا هرجایی که نیاز باشد تا فلز جوش با فلز پایه کمتر مخلوط شود بهتر است از جریانهای کم استفاده گردد.در پاسهای بعدی، از جریانهایی استفاده کنید که بهترین نتایج را ایجاد کند. نوک الکترود را به آرامی بر روی قطعه بکشید و تا جایی که می توانید طول قوس را کوتاه نگه دارید، بهترین نتایج در طول قوس 1/16 اینچ به وجود می آید. در این نوع الکترود هیچگاه از قوس بلند استفاده نکنید چرا که این نوع الکترود اساسا از گل جوش مذاب برای محافظت استفاده می کند. بهتر است گرده جوش عریض نباشد. برای رسیدن به نتایج مطلوب تر  باید تا جایی که می توان لایه های نازکتری ایجاد کرد(حداکثر 3/16 اینچ). زمانی که الکترود جدیدی را برای شروع به کار انتخاب می کنید، قوس را جلوتر از نقطه پایانی الکترود قبلی بزنید، و رو به عقب روی حرکت کنید و سپس در جهت عادی ادامه دهید. در حالت AC جریانهای بالاتری نسبت به حالت DC انتخاب کنید.

قائم: برای جوشکاری حالت عمودی سرازیر از الکترود سایز 5/32 یا کمتر استفاده کنید. از بافت مثلثی برای جوشکاری تک پاس سنگین استفاده شود. برای جوشکاری چند پاس، پاس اول را با گرده چوش کوچک انجام دهید. لایه های بعدی را با استفاده از بافت کنارهم ایجاد کنید. در کناره ها قدری صبرکنید تا  ذوب به خوبی انجام گیرد و بریدگی کناره جوش به کمترین میزان خود برسد.

از تکنیک ضربه ای برای شروع قوس استفاده نکنید و الکترود را از حوضچه ذوب دور نکنید. قدری آرام حرکت کنید تا همواره مذاب وجود داشته باشد بدون اینکه فلز پخش شود. سعی کنید بسته به شکل و ضخامت قطعه از جریانهای محدوده پایین استفاده کنید.

بالا سر: از الکترودهای 5/32 یا کوچکتر استفاده کنید. گرده جوش را با استفاده از حرکت کروی آرام الکترود ایجاد کنید. سرعت حرکت را به گونه ای تنظیم کنید تا از پاشیدگی فلز مذاب جلوگیری شود. حتی المقدور از جریانهای پایین استفاده کنید.
ترکیب شیمیایی فلز جوش(%):
خواص مکانیکی فلز جوش:
شدت جریان:
کليه حقوق الکترودبازار متعلق به فروشگاه کليني مي باشد.
الکترودبازار-فروشگاه کلینی
منو
کليه حقوق الکترودبازار متعلق به فروشگاه کليني مي باشد.